eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Janneke Schouten - WaarBenJij.nu eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Janneke Schouten - WaarBenJij.nu

eerste dagen in Australie

Blijf op de hoogte en volg Janneke

06 Juli 2014 | Australië, Brisbane

30 juni gingen we het land van de kiwi's al weer verlaten. Om 12 uur gingen we met de bus naar het vliegveld, waar we (met wat vertraging) rond 4 uur de lucht in gingen. Taak op het vliegveld was de laatste NZ Dollars opmaken. Ik heb ze besteed aan een heerlijke carrot cake en een lolly. Ookal was het maar 4 uur vliegen in het vliegtuig kregen we toch weer een dinner (chicken pasta) snacks en drinken. Verder heb ik me vermaakt met de nieuwe Captain America film en the it-crowd. Bij aankomst in Brisbane (waar het twee uur vroeger is dan in NZ). Hebben we een shuttle genomen naar x-base embassy, een hostel midden in het centrum die we in nl al geboekt hadden. eenmaal gesetteld in de kamer zijn we buiten maar een rondje gaan lopen. Het is een grote stad met veel hoge gebouwen een bruisend centrum (zelfs op maandag avond) veel leuke barretjes en winkels en een goede sfeer. Nadat juud der nodige frietjes had en ik iets van gefrituurde courgette ofzo hebben we een rondje gelopen o.a. langs een kerkje, en mooie bomen tussen de mega kantoor gebouwen en de rivier met londen achtige looks door een groot reuzenrad. Al met al een goed begin in Ozzie.

De volgende dag weer begonnen met een rondje door de stad op zoek naar ontbijt. Bij een leuke coffeetent heerlijke sandwich en muffin op. Daarna is Judith een museum gegaan en heb ik heerlijk in de zon gezeten waar ik wat heb gelezen en aan de praat raakte met een gast die half nederlands bleek te zijn. Hij had jaren in de achterhoek gewoond en we konden dus in het Nederlands verder praten over Guus en Brabant, voetbal, studie, zijn leven in Brisbane, onze reis en heeft hij nog heel wat tips gegeven voor de omgeving hier. En ik ben zowaar wat verkleurd (in de winter!) Toen Judith terug was zijn we de ferry op gegaan, hier zijn we best een eind mee heen en weer gegaan, heerlijk over het water met mooie uitzichten. Toen we terug in het centrum waren wilde we een bus boeken voor de volgende dag richting Great Barrier reef. Natuurlijk ging dit alleen niet zo makkelijk als gepland. We hebben alvast een goekope Greyhound bus pas gekocht voor tussen Brisbane en Melbourne (met studenten korting ;)) Het Great Barrier reef was toch het goedkoopste te doen in combo met Fraser Island (waar we toch nog heen wilde) als 5 daagse all in tour. Dit was toch nog zo'n 900 dollar, wat we niet op onze rekening hadden. We moesten dus snel even in contact zien te komen met onze ouders voor het centrum ging sluiten. Met een hoop gestres is dit uiteindelijk nog gelukt. Dus hierna snel boodschappen voor de volgende dag omdat we dan vroeg weg moesten en opzoek naar eten. We hadden erg honger een geen zin meer in koken dus zijn we bij de Italiaan gaan eten en hebben we een heerlijke champignon ravioli op en een teramisu toetje. erg lekker!

De volgende dag was het vroeg op naar Fraser Island! Maar dat lees je de volgende keer! ;)