Lady Musgrave en surfles 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janneke Schouten - WaarBenJij.nu Lady Musgrave en surfles 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janneke Schouten - WaarBenJij.nu

Lady Musgrave en surfles 1

Blijf op de hoogte en volg Janneke

20 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Zaterdag 5 juli begon de dag weer vroeg om 7 uur (begint een ritme te worden) om 9 uur zaten we op de Lady Musgrove boot naar het Great Barrier reef bij dus lady musgrave island. De bootrit duurde zo'n 1,5 uur wat best wel tegenviel met alle golven. Dus maar weer een tijd naar de horizon gestaard. Bij aankomst durfde de meeste mensen weer te gaan lopen (en dat terwijl het water volgens tour gids Harry erg rustig was.) en ging iedereen aan het water en de koekjes. Wij konden meteen weer een andere (glass bottom) boat op voor een wandeling over het eiland. Dit eiland bestond ook helemaal uit koraal, erg mooi! (Dit vond onze brit Vereen ook en wilde zelfs wat stukken mee nemen. Echter is dit verboden en krijg je een dikke boete dan.) Op het eiland stonden erg aparte bomen die doordat er alleen zeewater in de buurt is al het regenwater dat er is in zich opzuigen. Hierdoor worden ze erg zwaar waardoor ze omvallen en dan zo verder groeien. Verder kregen we nog een verhaal over de vogels en kamperen op het eiland. Hierna weer terug richting strand waar we langs een paar mega spinnen in de bomen moesten! Op de boot terug kregen we nog een rondleiding over het koraal met uitleg over verschillende soorten en waar de schildpadden te vinden zouden zijn. Ook in de boot had je al erg mooi zicht op de vissen, koraal en schildpadden. Weer terug bij het platoon werd de lunch al geserveerd waar we samen met Michelle en Katelyn (oftewel team America) in de zon van hebben genoten. Hierna was het snel wetsuits aan, snorkel, bril, flippers en onderwatercamera mee en en het water in! We hadden erg geluk dat het water heel helder en rustig was die dag. Er waren zo veel verschillende vissen te zien en koraal en de kleuren waren prachtig! Heel de nemo film (die we in de bus nog hadden gezien) kwam voorbij (behalve nemo zelf dan) Het is eigenlijk moeilijk te omschrijven, maar je keek je ogen uit en ik wilde eigenlijk overal fotos van maken. Ik moest mezelf er weer even aan herinneren ook de camera uit te zetten en te genieten van wat je allemaal zag. (de fotos komen niet eens in de buurt.) Na een stuk over het koraal te hebben gezwommen, gingen we een stukje verder naar het ' turtle cleaning station'. Dit was een soort grote koraal rots waar de turtles heen gingen om door visjes schoongemeekt te worden. Toen we hier gingen kijken lagen er zo'n 7 op. Super Gaaf! Een van de turtles kwam op een gegeven moment naar boven waardoor ik er op zo'n 5cm afstand naast kon zwemmen. Zo heb ik een paar hele vette foto's kunnen maken. Een heel mooi en bijzonder moment! Ik volgde hem een tijdje tot ik Judith ineens hoorde roepen dat de hoorn was afgegaan omdat ik buiten het snorkel gebied ging. We zijn toen maar snel weer terug gezwommen en nog even heerlijk in de zon gezeten voor we weer om moesten kleden en we de boot weer op gingen voor de terug reis. Deze verliep gelukkig een stuk rustiger omdat je met de golven mee ging. Ik heb het grootste deel van de tijd boven gezeten met team America uitkijkend op de zee en weer wat dolfijnen en walvissen gezien. Terug op het land hebben we nog een paar foto's gemaakt van een geweldige sunset over het water. (een paar in Vereen spring stijl) terug bij het resort, zijn we eerst gaan douchen. Voor we weer de bus in gingen voor ons diner. Pizza met eigen bier dit keer. Een gezellige avond en daarna met een film weer moe ons bed in gegaan.

6/7/2014 Om 7 uur zaten we weer met de groep aan het ontbijt. Hier kregen we onze usb met onderwaterfotos van het snorkelen. Er zaten zeker een paar hele leuke bij! Vooral de selfies en de schildpadden waren goed gelukt. Om 8 uur gingen we met de bus op naar onze eerste surfles. Onze leraar JD was precies het standaard beeld van Australische surfer. Heel chilld, lang haar en hij was super motiverend/ positief en legde alles goed uit. Toen we onze wetsuits aan hadden en op het strand stonden bij onze surfboards gingen we eerst op het zand oefenen hoe je moest paddelen en in stappen moest opdrukken en omhoog moest springen. Toen dit goed ging gingen we het water in. In het water was het natuurlijk een stuk moeilijker. Ongeveer 5m voor de golf moest je gaan peddelen, dan als de golf je op pikte omhoogdrukken. Op je knieen en omhoog springen. Dat tot op je knieen ging goed, daarna viel ik er meestal af. Maar we hebben het alle 6 voor elkaar gekregen om op te staan. Het was echt een hele leuke (maar vermoeiende les) Een paar happen zout en een geschaafde knie later en de les was weer voorbij. Hierna hebben we nog een groepsfoto gemaakt en moesten we snel weer omkleden en de bus in met de rest van de groep. De rest van de dag was het voornamelijk terug rijden naar Brisbane met de mooie film Australia en de verschrikkelijke films Crocodile Dundee 1 en 2. We maakten nog stops bij (weer) de ijsshop, een rum factory waar ik met Vereen nog een koffie/chocolade rum op heb (erg lekker)! en nog wat etenstentjes. Onderweg hebben we nog een grote bos brand gezien. Rond 18:00 waren we terug in Brisbane. Hier was het helaas afscheid nemen van iedereen en stond Harry erop dat hij ons afzette voor het hostel (ookal was het een staat verderop.) Hierna hebben we (met omweg) weer een supermarkt gevonden en eindelijk weer gezond gekookt. 's avonds nog even geskyped en eindelijk de volgende dag uit kunnen slapen!

7/7/2014
Deze dag was weer een lekker rustig dagje in het zonnige Brisbane. Ontbijten, eerst alvast een bus voor de volgende dag naar Byron Bay boeken, winkels bekijken, souveniers kopen, rare outfits passen en in het park chillen.